Pridať k obľúbenýmKOŠÍK:0,00 €
UŽÍVATEĽ NEPRIHLÁSENÝ
Zabudli ste heslo? Nová registrácia

Elektrobusy v Brne

Elektrobusy v Brne


9. augusta 2013


Ďalšie české mesto, ktoré sa rozhodlo otestovať elektrobusy v sieti hromadnej prepravy, je Brno. K testom nových elektrobusov sa neuchyľuje po prvýkrát, viac než desiatku rokov už sa totiž Dopravný podnik mesta Brno snaží nájsť najlepšiu a zároveň finančne najatraktívnejšiu náhradu za pohonné hmoty. Posledný pokus sa konal pred 2 rokmi so značkou SOR.


Prekážky plošného zavedenia

Testovanie elektrobusov v uliciach mesta Brno prebieha v troch etapách. Prvá skončila 22. júla, ďalšia je plánovaná od 1. do 10. augusta a posledná na obdobie medzi 7. a 11. októbra. Posledný pokus z roku 2011 nebol úspešný kvôli príliš krátkemu dojazdu elektrobusu SOR. Vďaka rýchlému vývoju batérií a stále rastúcim investíciam do alternatívnych automobilov sa však nádej na zavedenie trolejbusov vo veľkých mestách zvyšuje. Tomu zodpovedá aj tlak výrobcov a užívateľov na kompaktnejšie tvary a menšiu váhu batérií. Posledným bodom, ktorý tak bráni plošnému zavedeniu elektrobusov, je práve dojazdová vzdialenosť jednotlivých vozidiel. Komplikácia spočíva aj v nutnosti výberu správneho typu vozidla, keďže niektoré elektrobusy sa hodia skôr do členitejšieho terénu, zatiaľ čo iné do rovinatých miest, preto mohla vzniknúť napr. rozsiahla sieť elektrobusov v Pardubiciach.


Typy elektrobusov

Elektrobus skúšaný v júlovej etape patrí litevskému výrobcovi a jazdí pod názvom AMZ. Jeho celková kapacita je 85 miest. Tento elektrobus bol skúšaný kvôli administratívnym prekážkam bez prítomnosti cestujúcích.


Ebus AMZ

ZDROJ: bmhd.cz


Augustová etapa bude odštartovaná vozidlom STRATOS, ktorého hlavnou výhodou je, že patrí českému výrobcovi, ale prepravná kapacita vozidla je veľmi malá. Vozidlo je plne obsadené už s 29 pasažiermi. Preto je elektrobus určený na menej frekventované linky.


Stratos - SKD

ZDROJ: hybrid.cz


Tretí testovaný typ je SIEMENS-RAMPINI. Tento elektrobus má kapacitu 40 cestujúcích a bude zapožičaný z Dopravného podniku mesta Viedeň. Jeho hlavná konkurenčná výhoda spočíva v možnosti dobíjania priamo z trolejbusových či električkových trolejí a taktiež vo využití brzdnej energie, ktorú vie tiež využiť na dobíjanie batérií. Hustá trolejbusová sieť mesta Brno by umožnila v prípade spokojnosti s týmto typom rýchly rozmach elektrobusov vo väčšine mesta.


SIEMENS-RAMPINI

ZDROJ: siemens.com


Celá skušobná fáza je súčasťou európskeho projektu EU Civitas Plus II, ktorého súčasťou je ako štatutárne mesto Brno, tak Dopravný podnik mesta Brno. Cieľom projektu je rozvoj ekologicky čistej dopravy v krajinách EU.


ZRYCHLENÝ VÝBĚR

INFOBOX

NAPÍŠTE NÁM

Zasielanie noviniek e-mailom

AKČNÁ PONUKA

TOP 10 NAJPREDÁVANEJŠÍCH



Batérie pre notebooky | Batérie pre digitálne fotoaparáty | Batérie pre Videokamery | Batérie pre aku náradie | Batérie pre PDA



2005-2024 www.batteryshop.sk All rights reserved